40 Beauty Questions Tag

Een tijdje geleden kwam ik deze tag al eens tegen bij Mascha en dan later ook weer bij Vera. Ik vond hem zo leuk om te lezen, dat ik besloot om toch ook nog eens een tag in te vullen. Er zijn trouwens 42 vragen en geen 40, waarom weet ik ook niet, haha.

Veel leesplezier!

gekocht juli 1

1. Hoe vaak per dag was je je gezicht?

2 keer. ’s Ochtends en ’s avonds.

2. Wat is je huidtype (vettig, droog…)?

Ik heb een erg droge en soms gevoelige huid.

3. Welke facewash gebruik je op het moment?

Ik maak mijn gezicht schoon met de Purity Made Simple 3-in-1 cleanser van Philosophy.

4. Scrub je wel eens?


Ja, 1 keer per week, dit hoort bij mijn vaste wekelijkse skincareroutine!

5. Welk merk gebruik je daarvoor?

Ik heb altijd verschillende scrubs staan die ik afwissel. Op dit moment heb ik eentje van Hema, eentje van Inecto en eentje van Body&Bess. Vooral de twee laatste zijn erg fijn omdat ze zo natuurlijk zijn!

6. Welke dagcrème gebruik je?


Elixir 7.9 van Yves Rocher

7. Heb je sproeten?


Nee

8. Gebruik je oogcrème?

Ja, ook eentje van Yves Rocher, de Verfrissende Ooggel tegen Wallen.

9. Heb je of had je een acnè-gevoelige huid?

Hier heb ik nooit echt last van gehad. Soms heb ik een paar pukkeltjes, maar dit is vooral wanneer ik te lang te vette cremes heb gebruikt om mijn droge huid tegen te gaan.

10. Heb je ooit ProActiv gebruikt?

Ik weet niet eens wat dit is, haha.

DSC_0108

11. Welke foundation gebruik je?

De Even Skin Tone Foundation van Catrice in de lichtste kleur, maar omdat hij nog een beetje te licht is meng ik hem een beetje met mijn Extra Virgin Minerals Foundation van The Body Shop. Deze laatste is nu weer veel te donker voor mij, maar het is ook de lichtste kleur die er verkrijgbaar is.

12. En welke concealer?

Ik gebruik de Velvet Finish Concealer van Catrice en de Stay All Day Concealer van Essence. Beide in de lichtste kleuren.

13. Weet je wat je ondertoon-kleur is?

Ik heb een roze ondertoon.

14. Wat vind je van valse wimpers?

Ik vind dat het er wel mooi kan uitzien, zolang het niet too much is.

15. Wist je dat mascara officieel maar 3 maanden houdbaar is?

Ja, die van mij wordt sowieso na 3 maanden weggegooid.

16. Welk merk van mascara gebruik je?

Op dit moment gebruik ik de PureLash® Lengthening Mascara van Jane Iredale en de Jet Lash Speed Volume Mascara Waterproof van Catrice. Ik vind vooral die van Jare Iredale fijn werken.

17. Sephora of MAC?

Ik ben nog nooit bij Sephora geweest dus ga ik voor Mac.

18. Heb je een MAC Pro-Card?

Nee

19. Welke make-up tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?

Ik heb kwasten van Hema, Essence, Catrice, Kruidvat eigen merk en Real Techniques.

20. Gebruik je een basis of primer voor de ogen?

Ja, de Essence I love Stage eyeshadowbase.

mac diva 4

21. En voor het gezicht?

Hiervoor gebruik ik de Kiko Skin Tone Corrector of de Catrice Prime and Fine Smoothing Refiner.

22. Wat is je favoriete oogschaduw (kleur of tint)?

Ik zie het liefst warme tinten. Bruin, goud, brons, maar ook paars en rood.

23. Gebruik je vloeibare eyeliner of een potlood?

Ik gebruik gel eyeliner en een potloodje om te tightlinen. Tightlinen (bovenste waterlijn inkleuren) doe ik bijna altijd. Eyeliner doe ik niet zo heel vaak.

24. Hoe vaak prik je jezelf in de ogen met een oogpotlood?

Haha, te vaak.

25. Wat vind je van losse oogschaduws?

Te veel gedoe.

26. Gebruik je minerale make-up?

Soms

27. Wat is je favoriete lippenstift?

Mijn twee Mac Lipsticks zijn mijn favorieten, Diva en Velvet Teddy.

28. En lipgloss?

Ik draag eerlijk gezegd niet graag lipgloss, ik vind het altijd zo een onaangenaam, plakkerig gevoel. Ik heb wel een hele mooie matte van Essence, namelijk de XXXL Longlasting Lipgloss Matt Effect in 06 Soft Nude, deze voelt ook niet plakkerig aan.

29. Wat is je favoriete blush?

Op dit moment is dat de Cream Puff Blush in 15 Seductive Pink van Max Factor.

30. Koop je wel eens make-up via Ebay?

Nee

sunclub12

31. Houd je van drogisterij make-up?

Ja!!

32. Ga je wel eens naar CCO’s? (Cosmetic Company Outlets)

Nee

33. Heb je ooit overwogen make-up lessen te nemen?

Lijkt me wel leuk.

34. Ben je klunzig bij het aanbrengen van make-up?

Haha, soms wel.

35. Welke make-up misser vind je verschrikkelijk?

Klonterige wimpers, dit vind ik echt niet mooi! Te donkere foundation is ook een no go. Wat ik ook niet mooi vind is wanneer iemand een opvallende lipstick draagt en deze dan niet bijwerkt wanneer hij afslijt.

36. Houd je van kleurrijke make-up (lippen en ogen) of juist van neutrale tinten?

Dit hangt er van af waar ik die dag zin in heb. Op gewone dagen zal ik sneller naar neutrale tinten grijpen, maar als ik naar een feestje moet ofzo, doe ik graag iets opvallenders!

37. Welke celebrity heeft vaak mooie make-up?

Taylor Swift

38. Als je het huis maar met één make-up item kon verlaten, wat zou het dan zijn?

Concealer, dit doet echt wonderen voor mijn donkere kringen.

Creme Puff Blush 14

39. Verlaat je wel eens je huis zonder make-up op?

Ja.

40. Vind je dat je er goed uitziet, zelfs zonder make-up?

Hier ben ik soms best onzeker over, maar dit komt ook voor een groot deel omdat ik chronische pijn heb en je dit vaak ook aan me ziet. Op goede dagen vind ik dat ik er ok uitzie zonder makeup. Maar als ik zware dagen heb, met veel pijn, dan zie ik er soms echt heel slecht uit en zie je gewoon aan mij dat ik ziek ben.

41. Wat is volgens jou de beste make-up lijn?


Ik wil graag alles van Mac, haha.

42. Wat vind je van make-up?

Verslavend, haha.

Zijn sommige van deze dingen herkenbaar voor jou?
Het zou leuk zijn moest je deze tag overnemen, laat het me dan zeker weten!

Volg je me al op Bloglovin’ en Instagram?

xx. Isabelle


2 reacties op ‘40 Beauty Questions Tag

Plaats een reactie