Catrice Absolute Rose

absolute rose 8

Met de komst van de lente, is er ook de komst van een hele hoop nieuwe make-up producten! Zo ook bij Catrice. En een van de dingen waar ik wel heel benieuwd naar was, was het Absolute Rose palette.

Eerlijk is eerlijk. Ik heb de 3 andere palettes uit de Absolute lijn (Nude, Bright en Matt -review- ) en ik was eigenlijk alleen over het Nude palette super enthousiast. De andere 2 vind ik wel goed, maar gebruik ik eigenlijk weinig.

Maar toen ik bij de aankondiging van de nieuwe collectie het Absolute Rose palette zag, was ik toch wel heel nieuwsgierig! Hij werd dus meteen toegevoegd aan mijn wishlist en ik kreeg hem toegestuurd door Eva met de bloggerswap waar ik aan mee deed!

absolute rose 6

absolute rose 7

De verpakking is niets nieuws. De bekende verpakking uit de Absolute lijn van Catrice met 6 oogschaduws erin. Wel een mooi detail is dat de letters op het doosje in roségoud gedrukt zijn.

Ik vind dit persoonlijk een heel handige verpakking, een perfecte grootte om mee te nemen. Er zit een dubbelzijdig kwastje in met een sponsapplicator aan de ene en een basic kwastje aan de andere kant. Ik gebruik dit zelf niet, maar het is toch handig dat het erin zit. Er zit geen spiegel in de verpakking, maar eerlijk is eerlijk, die gebruik ik ook bijna nooit.

absolute rose 2

absolute rose 5

Als ik het doosje open doe zie ik meteen 6 mooie kleuren oogschaduw. Maar de eerste 5 kleuren uit het palette lijken erg op elkaar. De ene heeft meer shimmer, de andere heeft een koelere ondertoon en eentje is matt. Maar eigenlijk is er maar eentje die eruit springt en dat is de laatste donkere oogschaduw.

absolute rose 4

1 Lichte, mooie highlighterkleur met een rozige ondertoon erin en een mooie glans.
2 Lichte, roze oogschaduw met lichte shimmer die eventueel ook als highlighter kan gebruikt worden.
3 Lichte taupekleur met een mooie glans en lichte shimmer, met een roze ondertoon.
4 Taupekleur met shimmer, lijkt op 3, maar heeft meer een grovere shimmer en een bruinere ondertoon
5 Matte taupekleur die mooi is voor in de arcadeboog
6 Mooie donkere paars-bordeaux kleur met rode shimmer erin.

absolute rose 9

De swatches dan!

Het pigment zit op zich wel goed. Ik ben alleen teleurgesteld over de laatste kleur. In het palette zag deze er erg veelbelovend uit, maar nu ik hem heb geswatched is hij gewoon donkerbruin van kleur en zie je niets meer terug van de mooie shimmers. Verder vind ik de kleuren wel mooi en zeker geschikt voor een everyday of een romantische ooglook.

Wel zijn de oogschaduws weer erg poederig, een probleem dat ik wel bij alle Absolute palettes heb. Je krijgt dus ook erg makkelijk fallout als je er een look mee maakt.

absolute rose 10

absolute rose 11

Ik maakte een look met de 4e kleur op het bewegend ooglid, de 5e kleur in de crease, de 6e kleur in mijn buitenste ooghoek en de 1e kleur gebruikte in als highlighter in mijn binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot. Aan mijn onderste wimperrand bracht ik ook nog de donkere kleur aan de buitenkant aan en de 4e kleur aan de binnenkant.

Ik vind het op zich wel een mooie look geworden, wel valt het op dat de kleuren (net zoals bij de voorgaande Absolute palettes) snel in elkaar vervagen. Dit komt hier natuurlijk ook omdat de kleuren zo dicht bij elkaar liggen.

absolute rose 1Ik ben op zich wel blij met dit palette, het is makkelijk in gebruik en je kan er een mooie look mee maken, maar erg veelzijdig is het jammer genoeg niet.

Je kan het Absolute Rose Eyeshadow Palette kopen bij o.a. Kruidvat voor €4,99.

Volg je me al op Bloglovin’ en Instagram?

Untitled-1


Plaats een reactie