Yves Rocher Festif Oogschaduwpalette Kerst 2015

festif 2

Voor de feestdagen heeft Yves Rocher een hele mooie Kerstcollectie uitgebracht met daarin heerlijk geurende skincare en doucheproducten, maar ook een mooie limited edition makeup collectie. Ik ging een kijkje nemen bij Yves Rocher en toen ik de prachtige oogschaduwpalettes zeg, moest ik er gewoon eentje mee naar huis nemen!

festif 10

festif 9

De verpakking is zoals je hierboven kunt zien echt heel mooi. De oogschaduwpalettes bevatten elk 5 mooie kleuren en zitten in een prachtige en stevige verpakking met een koperkleurig dekseltje. Heel erg strak en het ziet er toch luxe uit. Jammer genoeg ziet de verpakking er al heel snel vuil uit omdat je elke vingerafdruk erop ziet…

festif 1

festif 12

festif 5

De binnenkant van het palette is nog mooier dan de buitenkant. Als je het opent zie je 5 glinsterende en glanzende oogschaduws met daarop de mooie YR van Yves Rocher. Het palette bevat ook nog een mooie grote spiegel in het dekseltje, wat toch altijd extra handig is en ook een dubbelzijdige sponsapplicator met koperkleurige details.

Ik merk meteen al op dat de pans met oogschaduw niet echt heel vast zitten. Ze vallen er nog niet uit, maar draaien rond in het palette wanneer je de oogschaduw gebruikt.

Ik koos voor het Festif palette, maar er is ook nog een tweede palette verkrijgbaar, Nude, deze bevat zachtere kleuren. Je betaalt € 15,90 voor elk palette.

festif 4

1 – 2 – 3 – 4 – 5

Bovenaan zie je de oogschaduws zonder flits in daglicht. Onderaan zie je ze met flits, waardoor je de shimmer extra goed kan zien.

Van links naar rechts zie je goud, oranje-brons, paars, licht grijs-groen en een donker grijs-groen. Alle oogschaduwkleuren bevatten veel shimmer en glittertjes. Perfect dus voor de feestdagen!

festif 15

Van de swatches word ik niet heel blij, er is een groot verschil in de kwaliteit van de oogschaduws. Ik overloop ze even allemaal:

1: De gouden kleur voelt erg stoef en droog aan en geeft niet zoveel dekking als ik had gehoopt, vooral veel gouden shimmer en glitter.
2: De bronzen kleur voelt dan weer heel zacht aan en heeft een prachtig pigment.
3: De paarse kleur is weer wat stroever, maar heeft wel een erg mooie kleur en het pigment is zeker ok, hierin zitten ook grotere glittertjes.
4: De lichte grijs-groene kleur is ook weer erg stroef, maar heeft wel een beter pigment dan de gouden.
5: De laatste donkere grijs-groene kleur geeft ook weer een mooie swatch.

festif 17

festif 16

Met de eerste drie kleuren uit het palette maakte ik deze feestelijke en opvallende ooglook. De 3e kleur vracht ik aan in de arcadeboog en buitenste ooghoek, de 2e kleur op mijn bewegend ooglid. Met de eerste kleur zette ik een accent in mijn binnenste ooghoek.

festif 13

festif 14

Met de 4e en 5e kleur uit het palette maakte ik deze smokey eye. Ik bracht de 4e kleur aan in mijn crease en blendde dezeuit naar boven toe. de 5e kleur bracht ik aan tegen mijn wimperrand en blendde ik naar boven uit. Deze stap herhaalde ik tot ik de intesiteit had die ik wou. Zoals je zit pakken de oogschaduws redelijk grijzig uit op het ooglid en bevatten ze veel glittertjes. Goed voor een hele feestelijke look! Als highlighter op mijn wenkbrauwbot en in mijn binnenste ooghoek gebruikte ik Vanillaty Fair van Catrice.

festif 11
Bij het swatchen was ik toch even wat teleurgesteld in sommige van de oogschaduwkleuren, er is toch een duidelijk verschil in textuur en pigment. Maar wanneer je een ooglook maakt met het palette, stoort dit eigenlijk niet meer zo. De kleuren kunnen makkelijk opgebouwd worden en zien er prachtig uit op je ooglid. Superveel glans, shimmer en glitter, perfect dus voor een feestje, maar misschien iets minder voor een gewone dag. Ik mis wel een klein beetje een mooie highlighter, dit had het palette toch completer gemaakt.

De Limited Edition voor de feestdagen van Yves Rocher is nu te koop in de winkels of via de webshop!

Volg je me al op Bloglovin’ en Instagram?

xx. Isabelle


6 reacties op ‘Yves Rocher Festif Oogschaduwpalette Kerst 2015

    1. Ik ben meer en meer fan aan het worden van Yves Rocher. Ze hebben echt hele mooie producten!! Ik kom er ook vaker sinds ik mijn wenkbrauwen er laat bijwerken en dan is het altijd heel verleidelijk om iets te kopen 😉

      Like

Plaats een reactie